16 Mart 2015 Pazartesi

ELEKTRONİK ORTAMDAN PDF KALIP

Dijital ortamda kalıplara imrenerek bakıyordum.Özellikle ithal kalıplar seçenek ve beden konusunda oldukça çeşitli olduğu için satın alıp denemek istiyordum. Fakat pek cesaret edemiyordum (maddi yönle birlikte alıp beğenmeme korkusu).Taa ki pinterestte Spit Up & Stilettos tan indirdiğim kalıplarla tanışana kadar.Spit Up & Stilettos tan kalıpları tamamen ücretsiz indirdim.Keşfettiğim gün mutluluktan uçtum resmen.İndirdikten sonra sabahı dar edip çıkarma faslına geldi sıra yakın çevremdeki fotokopiciler sayfasına 50 kuruş deyince sinirlerim bozuldu çünkü yaklaşık 130 sayfalık bir çıktı için ödemem gereken tutar 2.el yazıcı parasını buluyordu belki de geçiyordu.Bende pazar günü hem gezi amaçlı hemde çıktı amaçlı Süleymaniye'de ki fotokopicilerin yolunu tuttum.Aman dikkat benim yaptığım hataya düşmeyin pazar günü bütün fotokopiciler kapalıymış Süleymaniye de.Şansıma tam bir tanesi işi olduğu için ben önünden geçerken dükkanı açtı hemen attım kendimi içeriye ve 12 tl ödeyerek 6 kalıp çıkarttırdım.

Sizler için Spit Up & Stilettos da bulunan bazı kalıpları kolaj yaptım.
Kalıplar pdf dosyası halinde .Çıktı alırkende bazı şeylere dikkat etmek gerekiyor.A4 kağıda parça parça çıkıyor sayfalar daha sonra işaretli bölgelerden birleştiriliyor.Ama çıktıyı alırken sayfaya sığdırmamak ve örnek çıktı alıp test karesindeki ölçüyü kontrol ettikten sonra bütün kalıpları çıkarmak ( açıklama pdf dosyasında yazıyor).Gerisi ise tıpkı puzzle gibi.Benim en sevdiğim kısım birleştirme kısmı oldu.Puzzle yapmayı çok sevdiğim için birleştirirken çok eğlendim.


Birleştirirken çerçeveyi takip ederek dikkatlice kestim ve kenarlardaki göstergelerden birleştirdim böylece kalıplarım hazır hale geldi.Hatta gömlek kalıbıyla bir gömlek diktim bile.Bana sorarsanız Burda Dergisinin kalıplarını 10'a katlayıp 5'le çarpar :)) Gömleğin yayınıda inşallah en kısa sürede gelecek.İnşallah diyorum çünkü mayıs ayında gireceğim İş Güvenliği Uzmanlığı sınavı sebebiyle vakitlerim oldukça kısıtlandı kalan vakti dikiş dikerek geçiriyorum :)) Şimdilik benden bu kadar.

Mutlu ve huzurlu günler geçirmeniz dileğiyle...

3 yorum:

  1. merhabalar, ben de bir dikiş meraklısı olarak acaba kalıpları ücretsiz nasıl indirdiniz, ingilizcem yok ve bir türlü bulamadım,

    YanıtlaSil
  2. Bu kalıplar artık elektronik ortamda yok kaldırıldı. Dikiş açıklamasına gerek duymuyorsanız kalıbı oluşturmak için parçaları birleştirmeniz gerekiyor onun içinde ingilizce bilgisine gerek yok :) edikis diye bir blog var orda istemediginiz kadar giyim kalıbı var özellikle burdanın Türkiye de satılmayan paket kalıpları oraya bakmanızı tavsiye ederim

    YanıtlaSil